Σάββατο 19 Μαΐου 2012

ΨΑΡΙΑ ΚΑΙ ΖΩΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ ( συνέχεια)


 Γνωρίσαμε τα ανατομικά χαρακτηριστικά των ψαριών.

Η πλευρική γραμμή: Με αυτό το ψάρι αντιλαμβάνεται τυχόν εμπόδια, όπως βράχους, τοιχώματα ή άλλα ψάρια , που παρεμβάλλονται στην πορεία του. Είναι ένα όργανο αφής και ακοής.

Τα λέπια:  Σε άλλα ψάρια είναι τόσο μικροσκοπικά , που το δέρμα τους δείχνει σχεδόν γυμνό και σε άλλα  είναι τόσο μεγάλα ,που δημιουργούν ένα είδος πανοπλίας.

Τα πτερύγια: Είναι τα όργανα κίνησης.

Το στόμα: Άλλα έχουν πλευρικά στόματα, άλλα παράλληλο με το σώμα και άλλα στραμμένο προς τα πάνω.

Τα μάτια  : Δεν έχουν βλεφαρίδες και έχουν μεγάλη ευχέρεια κίνησης. Αυτή η κινητικότητα σε συνδυασμό με τη θέση τους στα πλαϊνά του κεφαλιού, προσφέρουν ένα εύρος οπτικού πεδίου περίπου 270°.

Τα καταγράψαμε και τα παρατηρήσαμε .



Κάναμε ένα φύλλο εργασίας . Το κάθε παιδί έπρεπε να βάλει τη κάθε λέξη στη σωστή θέση, έχοντας ως οδηγό  την εικόνα που συμπληρώσαμε μαζί.















Βάψαμε διάφορες εικόνες με θαλασσινά εις διπλούν , τα κόψαμε , τα κολλήσαμε σε στρογγυλά χαρτονάκια και έτοιμο τα παιχνίδι μνήμης με ψαράκια για να παίξουμε.








Φτιάξαμε ψαράκια και τα στολίσαμε με βαμμένα ρύζια που μας περίσσεψαν από το Πάσχα.

















Στα μαθηματικά μάθαμε το νούμερο 8.
Προσθέσαμε σε 7 ψαράκια άλλο ένα και έγιναν 8
Βρήκαμε το νούμερο 8  στους αριθμούς της ημερομηνίας.

Είπαμε με τι μοιάζει.

Με ανάποδη μάσκα.
Με γυαλιά.
Με ματάκια.
Με χιονάνθρωπο.


Μετρήσαμε μέχρι το 8.


                                               Φτιάξαμε το 8 με τους μαρκαδόρους




                                                                    Τα τουβλάκια

   
Τα ζωάκια

Το σώμα μας



 Έγραψε ο καθένας το νούμερο .







Αντιστοιχήσαμε  νούμερα με  εικόνες.( επανάληψη και τους υπόλοιπους αριθμούς)





Ψαρέψαμε. Ετοίμασα πλαστικοποιημένα ψαράκια και έβαλα επάνω διπλόκαρφα ( δεν είχα συνδετήρες). Φτιάξαμε καλάμια ψαρέματος με ξυλάκια από σουβλάκια και βάλαμε μπροστά μαγνιτάκια και παίξαμε με δύο τρόπους.
Α)Έδειχνα ένα νούμερο και τα παιδιά έπρεπε να μαζέψουν τόσα ψαράκια.
Β) Έδειχνα ένα νούμερο και έπρεπε να ψαρέψουν μόνο τα ψαράκια που είχαν αυτό το νούμερο επάνω τους.( τα ψαράκια είχαν απάνω και νούμερα).









Στη συνέχεια κάναμε τα παρακάτω φύλλα εργασίας.























Στην τελευταία δραστηριότητα γι αυτή την εβδομάδα αποφασίσαμε να γράψουμε την συνέχεια του παραμυθιού που είχαμε διαβάσει την Δευτέρα << ο Δόκτωρ Μπλούμ>>
Ποια άλλα ψαράκια λοιπόν ο γιατρός θα μπορούσε να είχε γιατρέψει.

Αστερία, κάβουρα, θαλάσσια χελώνα, γοργόνα.

Και τι είχε το καθένα;

Του αστερία έτρεχε το πόδι του αίμα.( Γεωργία Π).
Του κάβουρα  του πονούσε η δαγκάνα του και του έβαλε αλοιφή( Παναγιώτης Π).
Της γοργόνας της μπήκε ένα αγκάθι από τον φίλο της τον αχινό
( Δόνα).
Της χελώνας της πονούσε το αυτί και της έβαλε σταγόνες 
(Ιωάννα).

Τα ζωγραφίσαμε λοιπόν και μετά το διηγηθήκαμε. Και  το αποτέλεσμα  είναι αυτό:



Καλό Σαββατοκύριακο.

3 σχόλια:

  1. Κική, τέλειες δραστηριότητες, δουλέψατε πολύ αυτή τη βδομάδα, πολύ όμορφα ψαράκια, θα τα κάνουμε κι εμείς σίγουρα. Κάνουμε τώρα και μεις το 8 και μου άρεσε πολύ η ιδέα να ρωτήσουμε τα παιδιά με τι μοιάζει και να το αναπαραστήσουμε με το σώμα. Μπράβο Κική!Φ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγχαρητήρια για την όμορφη προσέγγιση του θέματος! Αναλυτική και προσεγμένη δουλειά!!!
    Καλή εβδομάδα να έχετε!
    Αντώνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. πολύ όμορφες κατασκευές,το χρωματιστό ρυζάκι τελειο

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η Κυρά Σαρακοστή

   Με καθυστέρηση μιας εβδομάδας, ετοιμάσαμε στο ολοήμερο , την Κυρά Σαρακοστή για να μετρήσουμε τις εβδομάδες  μέχρι το Πάσχα.