Σάββατο 1 Απριλίου 2023

Οικολογικά Σχολεία – Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης- Σχολ . έτος 2022-2023





Η σελίδα με τις δράσεις μας στην ιστοσελίδα <<Οικολογικά σχολεία >>


Οικολογικά σχολεία -2ο νηπιαγωγείο Ν Μουδανιών

Η ταυτότητα των Οικολογικών Σχολείων

Το Πρόγραμμα αποτελεί διεθνές δίκτυο, ξεκίνησε στην Ελλάδα το 1995 και απευθύνεται σε σχολεία όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων. Είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας Διά Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων με συντονιστικό φορέα τη Διεύθυνση Β’Βάθμιας Εκπαίδευσης B’Αθήνας και εθνικό χειριστή, από το 1995, την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ). Σχολεία όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν. Στη χώρα μας συμμετέχουν 205 σχολεία για το σχολικό έτος 2017-2018 και έχουν βραβευτεί 387 σχολεία από την έναρξη λειτουργίας του Δικτύου.

  • Διεθνής συντονιστής του δικτύου είναι το Fee (Ίδρυμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Foundation for Environmental Education).
  • Εθνικός χειριστής του Προγράμματος για την Ελλάδα από το 1995 είναι η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης.
  • Υποστηρικτής του προγράμματος στην Ελλάδα ήταν για το 2016-2018 το Ίδρυμα JOHN S. FAFALIOS FOUNDATION.
  • Διεθνής ιστοσελίδα του προγράμματος: http://www.ecoschools.global/

Ο στόχος

Στόχος του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή στάσης των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον, μέσα από συμμετοχικές διαδικασίες στη λήψη αποφάσεων, στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή των δράσεων, ώστε τα σχολεία να γίνουν κοινότητες αειφορικής συμβίωσης σε παιδαγωγικό αλλά και πρακτικό επίπεδο. Αυτό επιτυγχάνεται με την διαμόρφωση και την εφαρμογή του «Οικοκώδικα» (ένα σύνολο κανόνων περιβαλλοντικής συμπεριφοράς), καθώς και την εφαρμογή ενός Περιβαλλοντικού Σχεδίου Δράσης (αφορά τον περιβάλλοντα σχολικό χώρο και την μετατροπή του σε καθαρό, όμορφο, ανθρώπινο και φιλικό).

Το Πρόγραμμα «Οικολογικά Σχολεία» απευθύνεται σε ολόκληρη την σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς, εργαζόμενους στις σχολικές μονάδες) και έχει σχεδιαστεί ώστε να ενθαρρύνει όλο το σχολείο να κινητοποιηθεί και να αναλάβει δράση για το περιβάλλον. Ενθαρρύνει, επίσης, την συνεργασία μεταξύ μαθητών, καθηγητών, γονέων και της τοπικής κοινωνίας για την επίτευξη αποτελεσματικότερης περιβαλλοντικής δράσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

2ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα << Σχολείο, Οικογένεια, και Κοινότητα : Συνεργασία, Προκλήσεις, Δυσκολίες και Προοπτικές,>>

  2ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα  << Σχολείο, Οικογένεια, και Κοινότητα : Συνεργασία, Προκλήσεις, Δυσκολίες και Προοπτικέ...