Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2014

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ....ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΧΝΟΥΔΩΤΟ



Σε ένα μακρινό χωριό , στη παγωμένη Γροιλανδία 
 η μητέρα είπε στα παιδιά της να πάνε να ψαρέψουν ,
 γιατί εκείνη ήταν πολύ άρρωστη.



Τα παιδάκια  άρχισαν να ψαρεύουν .
Το μικρό παιδί  κρατούσε τα ψάρι  που έπιανε το μεγάλο 



                                             Ξαφνικά εμφανίστηκε ένα μεγάλο τρομερό ζώο


Πήγε κοντά στα παιδιά 
αλλά μόνο το μικρό το παιδάκι το είδε 


όχι μόνο δεν φοβήθηκε 
αλλά του έδινε να φάει και τα ψάρια .


Όταν τελείωσαν  ,
είχαν μείνει χωρίς ψάρια 
και επειδή είχε περάσει η ώρα 
άρχισαν να κρυώνουν .

Έχασαν και το δρόμο 
και κοιμήθηκαν όπου βρήκαν .


Ευτυχώς όμως ,
τα παιδιά τα βρήκε ο μεγάλος χνουδωτός 
και τα πήγε σπίτι τους ,
αφού τα πήρε στην αγκαλιά του .

Και τους άφησε και μερικά ψαράκια . 
Και τα παιδάκια χαρούμενα είπαν στη μαμά τους 
τι είχε γίνει .



Κάπως έτσι και με τα υπόλοιπα παιδιά 
δραματοποιήσαμε το παραμύθι 
που διαβάσαμε τις προηγούμενες ημέρες.

Με αφορμή αυτό το παραμύθι 
και τη λέξη <<χιονοθύελλα >>
μιλήσαμε λίγο για τις σύνθετες λέξεις .

Δημιουργήσαμε σύνθετες λέξεις με τη λέξη χιόνι 
τις καταγράψαμε 
και στη συνέχεια παίξαμε .

Έπρεπε να αντιστοιχήσουν το αρκουδάκι με τις δύο λέξεις 
με τον σωστό εσκιμώο  - σύνθετη λέξη 



















( οι εικόνες με τις λέξεις είναι από την ΑΝΘΗ)









Στη συνέχεια θυμηθήκαμε τα λόγια της μαμάς 
<< ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΣΑ ΔΕΚΑΤΕΣΣΕΡΑ >>
και προσπάθησα να εξηγήσω στα παιδιά τη μεταφορική σημασία των λέξεων.
Απλά κάποιες λέξεις ,άλλα λένε και αλλά εννοούν .
Όπως εδώ που σημαίνει να προσέχουν τα παιδιά .

Με τις κάρτες που ετοίμασα 
προσπαθήσαμε να καταλάβουμε 
τι ήθελαν κάθε φορά να πούνε .

Στη συνέχεια προσπαθήσαμε να καταλάβουμε 
που έχει μεταφορά και που όχι 
λέγοντας αν αυτό γίνεται ή δεν γίνεται  στη πραγματικότητα .

Δηλαδή  κάποιος τρώει ένα φρούτο 
αλλά δεν τρώει πραγματικά ένα γκολ 
αλλά του βάζουν γκολ στο τέρμα  του 











Στη συνέχεια προσπαθήσαμε να  ενώσουμε τις προτάσεις
με βάση τη κοινή τους λέξη .




Με αφορμή το βίντεο που είχαμε δει με τις αρκούδες 
αποφασίσαμε να κάνουμε κι εμείς κάποιες διαδρομές .
Ετοιμάσαμε το χώρο 
και ξεκινήσαμε 


















Λίγο πριν φύγουμε φτιάξαμε και από μία  μάσκα .














Συνεχίζεται !!!!!!!!!!!!!!!!


19 σχόλια:

  1. Τι υπέροχη δουλειά κάνεις Κική!!!!Χίλια μπράβο!!!Σου στέλνω πολλές καρδούλες!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όλα υπέροχα. Πολύ έξυπνες οι κάρτες και εκπληκτικές οι διαδρομές. Μπράβο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΠΟΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!!!! ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. φοβερή η δραματοποίηση, οι διαδρομές, τα γλωσσικά παιχνίδια.......δεν ξέχασα κάτι ????
    σούπερ !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ ωραία Κική η δραματοποίηση, οι γλωσσικές δραστηριότητες, αλλά και οι εικαστικές πινελιές σας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΦΑ-ΝΤΑ-ΣΤΙ-ΚΑΑΑΑΑ !!!!!!!!!!!!
    Πραγματικά δεν έχω λόγια Κική .
    Για μένα φαντάζεις σαν μια σπουδαία δασκάλα !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Έχω μείνει άφωνη!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Φοβερή όλη η προσέγγιση, με τρέλαναν ιδιαίτερα οι γλωσσικές σας δραστηριότητες, χίλια μπράβο Κική μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τέλεια όλα! Και οι γλωσσικές ασκήσεις αλλά και την δραματοποίηση την λάτρεψα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΜΠΡΑΒΟ ΚΙΚΗ ΜΟΥ!!!!!!!!!!! ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΟΥ ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τι να πρωτοθαυμασω??!!!!! Πολλά μπράβο!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τα παιχνιδια φοβερααααα!!!! φυσικα κ οι γλωσσικες δραστηριοτητες...Μπραβο ΚΙκη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Η δραματοποίηση μου άρεσε πάρα πολύ! Πολύ όμορφα στημένη διδακτική Κική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ξεπερασες τον εαυτο σου! Τι άλλο θα κανεις κοριτσι μου;;;;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η Κυρά Σαρακοστή

   Με καθυστέρηση μιας εβδομάδας, ετοιμάσαμε στο ολοήμερο , την Κυρά Σαρακοστή για να μετρήσουμε τις εβδομάδες  μέχρι το Πάσχα.