Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2016

Ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΛΥΚΟΣ


 Αυτές τις ημέρες ασχοληθήκαμε με το μουσικό παραμύθι 
<<Ο ΠΕΤΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΛΥΚΟΣ>>
Είναι ένα μουσικό παραμύθι 
που οι χαρακτήρες του ερμηνεύονται  από τα όργανα της ορχήστρας 


Για αρχή έδειξα στα παιδιά τους ήρωες του παραμυθιού .



Τα παιδιά προσπάθησαν να φανταστούν την ιστορία και να δώσουν ένα τίτλο .
<<το αγοράκι που αγαπούσε τα ζώα >>
<< μια μέρα στο δάσος >>
<<Σώστε τα ζωάκι από τους κυνηγούς>.κτλ

Στη συνέχεια έδειξα και τα όργανα  
και ρώτησα τα παιδιά τι σχέση μπορεί να έχουν με το παραμύθι μας .

<< όλοι πήγαν και είδαν μία ορχήστρα>>
<<όλοι έπαιζαν σε μία ορχήστρα>
<<είναι τα αγαπημένα τους όργανα >κτλ.

Ακούσαμε λοιπόν το παραμύθι από το utube
σε αφήγηση του Πέτρου Φιλιππίδη 



Ζωγραφίσαμε το παραμύθι 




Βάλαμε με τη σειρά τις εικόνες 




Θυμηθήκαμε τα όργανα που παίρνουν μέρος στο παραμύθι 
















 Αντιστοιχήσαμε την εικόνα με το μουσικό όργανο 
αναγνωρίζοντας το μουσικό όργανο 

( το υλικό το ετοίμασε η Ειρήνη )


                                     





Ζωγραφίσαμε κάτω από κάθε όργανο  τον ήρωα του .









Προσπαθήσαμε να βρούμε τον ήρωα που λείπει 







Δώσαμε σε κάθε ήρωα ένα μουσικό όργανο της τάξης μας 
και είπαμε την ιστορία παίζοντας μουσική με τα δικά μας όργανα




Παίξαμε το παιχνίδι   
Ο μαέστρος λέει :
Να κελαηδήσουμε γλυκά σαν το πουλάκι 
Να περπατήσουμε θυμωμένα σαν το παππού 
Να νιαουρίσουμε πονηρά σαν τη γάτα
Να μουγκρίσουμε σαν το λύκο κτλ

Με τη σειρά στη παρεούλα αφηγηθήκαμε το παραμύθι με τη σειρά 
αλλά ο καθένας διαφορετικά 
1) Με σταθερή φωνή 
2) Σιγανά και όλο ΄πιο δυνατά
3) Αργά και όλο και πιο γρήγορα  κτλ

Δραματοποιήσαμε το παραμύθι 












<<Παίξαμε το παιχνίδι Λύλε λύκε είσαι εδώ ;;>>

Βάλαμε στο χώρο στεφάνια  
και μέσα σε αυτά τις εικόνες  από τα μουσικά όργανα .

Τα παιδιά πήγαιναν στο λύκο με το γνωστό τραγουδάκι 
<,Περπατώ περπατώ μες στο δάσος 
όταν ο λύκος δεν είναι εδώ λύκε λύκε είσαι εδώ ;;>>





Και ο λύκος έλεγε 
<<Έρχομαι να φάω .........ένα πρόσωπο της ιστορίας  πχ τη πάπια >>
και τα παιδιά έπρεπε να μπουν μέσα στα στεφάνια -φωλιές 
εκτός από εκείνο που είχε το μουσικό όργανο του προσώπου.




Ακούγοντας τη μουσική του κάθε ήρωα 
ζωγραφίσαμε τη μουσική του 





Κάναμε το λύκο ζωγράφο και κολλήσαμε εκεί την εργασία μας








Γνωρίσαμε  τον συνθέτη 
Σεργκέι Προκόφιεφ
και προσπαθήσαμε να τον ζωγραφίσουμε 











Προσπαθήσαμε να φτιάξουμε \τα ονόματα των ηρώων μας 





Κατά την επεξεργασία του θέματος συζητήσαμε διάφορα θέματα που προέκυψαν

1) Οι σχέσεις των παιδιών με τους ενήλικες : 
Ο Πέτρος βγήκε έξω χωρίς να ρωτήσει το παππού του  και ο παππούς του ανησύχησε

2) Οι σχέσεις των παιδιών με τους φίλους τους .:
Ο Πέτρος θέλει να βοηθήσει τους φίλους του τα ζώα

3) Η σχέση του ανθρώπου με το περιβάλλον και τα ζώα:
Τα κατοικίδια  τα αδέσποτα  και η φυλάκιση στων ζώων

Αφού τα συζητήσαμε  φτιάξαμε  δαχτυλόκουκλες
και παίξαμε στο κουκλοθέατρο 

 Οι κυνηγοί συμβουλεύουν τον Πέτρο ότι πρέπει να ακούει το παππού του 

 Το πουλάκι εξηγεί το λύκο ποια είναι τα κατοικίδια και ποια τα αδέσποτα

 Ο Πέτρος και η γάτα συζητούν για τους φίλους τους 


Το πουλάκι και η γάτα δεν θέλουν να φυλακίσουν το λύκο 
και προσπαθούν να βρουν πως θα τον βοηθήσουν 

Κλείνοντας το θέμα 
φτιάξαμε μάσκες 





και φτιάξαμε όλοι μαζί ένα πίνακα 

Δώσαμε σε κάθε ήρωα ένα χρώμα 


Και αρχίσαμε να ζωγραφίζουμε ανάλογα με τη μουσική που ακούγαμε 
και με το χρώμα του ήρωα 






Και έτοιμος ο πίνακας μας!!!!!



 Κατά τη διάρκεια του θέματος 
ετοιμάσαμε 2 παιχνιδοτράγουδα
και 1 τραγουδάκι

Το πρώτο με το ρυθμό του  ΧΟΚΙ ΠΟΚΙ 





Το δεύτερο με το ρυθμό  <<Η καλή κυρ βδομάδα>>





Και το τραγούδι μας  στο ρυθμό από  το τραγούδι << το ναυτάκι >. 




Καλή μας εβδομάδα !!!!!!!!!!!!!










1 σχόλιο:

Η Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας

  Οι Χριστουγεννιάτικες αναμνήσεις των γονιών, αλλά και των παππούδων και γιαγιάδων, αναβίωσαν την Τετάρτη στη γιορτή μας στο 56ο Νηπιαγωγεί...