Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Δημιουργώ και Καινοτομώ
Θέμα: STEAM και Ρομποτική
Ο Τζακ, από το γνωστό παραμύθι «Ο Τζακ και η Φασολιά», μας άφησε μια σακούλα με το παραμύθι και μερικές εκπλήξεις. Μαζί με αυτές, μας έδωσε και μια αποστολή!
Αποστολή
Πριν προχωρήσουμε, πρέπει να βρούμε έναν κρυμμένο θησαυρό μέσα στο νηπιαγωγείο μας. Ο Τζακ μας έχει αφήσει στοιχεία και γρίφους που θα μας βοηθήσουν να τον εντοπίσουμε.
Δραστηριότητες
Ανακάλυψη του Χάρτη του Θησαυρού
- Τα παιδιά εντοπίζουν έναν χάρτη που θα τα οδηγήσει σε διάφορα σημεία της τάξης ή του σχολείου.
- Σε κάθε σημείο υπάρχει ένας γρίφος ή μια μικρή δοκιμασία.
Γρίφοι και Δοκιμασίες
- Οι γρίφοι θα βασίζονται στο παραμύθι του Τζακ και θα ενσωματώνουν στοιχεία λογικής, παρατηρητικότητας και δημιουργικότητας.
- Π.χ. «Πού θα έβαζε ο Τζακ τους μαγικούς σπόρους;» ή «Βρες κάτι που να μοιάζει με τη φασολιά!»
Ρομποτική και Προγραμματισμός
- Χρήση ρομπότ (π.χ. Bee-Bot) για να βοηθήσουμε τον Τζακ να φτάσει στον θησαυρό.
- Τα παιδιά προγραμματίζουν το ρομπότ ώστε να κινηθεί σωστά ακολουθώντας τα στοιχεία του χάρτη.
Ανακάλυψη του Θησαυρού
- Μόλις λύσουν όλους τους γρίφους, τα παιδιά θα βρουν τον θησαυρό που μπορεί να περιλαμβάνει:
- Μια νέα αποστολή
- Υλικά για κατασκευή
- Κάποια έκπληξη που θα ενισχύσει τη φαντασία τους
Στόχοι της Δραστηριότητας
✔ Ανάπτυξη κριτικής και δημιουργικής σκέψης
✔ Συνεργασία και επίλυση προβλημάτων
✔ Εξοικείωση με βασικές έννοιες ρομποτικής και προγραμματισμού
✔ Ενεργή συμμετοχή και αλληλεπίδραση μέσω παιχνιδιού
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου