Ο μεγάλος χνουδωτός
Το 2014, μέσα από το παραμύθι «Ο μεγάλος χνουδωτός», γνωρίσαμε την αγαπημένη μας συγγραφέα, Γιολάντα Τσορώνη - Γεωργιάδη. Το παραμύθι αυτό έχει γίνει ένα από τα αγαπημένα μας και κάθε χρόνο, τέτοια εποχή, το διαβάζουμε στις τάξεις μας, συνοδεύοντάς το με δημιουργικές δραστηριότητες.
Με αφορμή την ιστορία, πραγματοποιήσαμε τις εξής δράσεις:
*Πριν διαβάσουμε το παραμύθι, δώσαμε τον δικό μας τίτλο, καλλιεργώντας τη φαντασία μας.
*Συζητήσαμε τι μπορεί να σκέφτεται ο «Μεγάλος Χνουδωτός», αναπτύσσοντας τη συναισθηματική μας νοημοσύνη.
*Ανακαλύψαμε τη Γροιλανδία στον χάρτη και μάθαμε πληροφορίες για τους Ινουίτ , τις πολικές αρκούδες και άλλα ζώα της Αρκτικής.
*Φέραμε τον Βόρειο Πόλο στην τάξη μας και ζωντανέψαμε την ιστορία μέσω δραματοποίησης.
*Παίξαμε με τις αντίθετες λέξεις, ενισχύοντας τη γλωσσική μας αντίληψη.
**Βάλαμε τους Ινουίτ στα igloo ανάλογα με τον αριθμό, ενώ ψαρέψαμε τόσα ψάρια όσα έδειχνε η κάρτα .
Κατασκευάσαμε μάσκες πολικής αρκούδας, ενισχύοντας τη δημιουργικότητά μας.
*Παίξαμε με επίθετα, εμπλουτίζοντας το λεξιλόγιό μας.
Πραγματοποιήσαμε πειράματα, διερευνώντας πώς καταφέρνουν τα ζώα και οι Ινουίτ να αντέχουν το κρύο στους πόλους.
*Συζητήσαμε για την κλιματική αλλαγή και πώς η τήξη των πάγων επηρεάζει τις πολικές αρκούδες.
*Δημιουργήσαμε μια ομαδική κατασκευή με θέμα τους Ινουίτ και το περιβάλλον τους.
Το παραμύθι «Ο μεγάλος χνουδωτός» αποδείχθηκε πηγή έμπνευσης, δημιουργικότητας και γνώσης για τους μαθητές μας. Μέσα από τις δραστηριότητες αυτές, προσεγγίσαμε σημαντικά θέματα, όπως η φύση, η διαφορετικότητα και η προστασία του περιβάλλοντος και συνέβαλαν στην ανάπτυξη ποικίλων δεξιοτήτων .
1. Γλωσσικές Δεξιότητες
- Ενίσχυση του λεξιλογίου μέσα από παιχνίδια με σύνθετες λέξεις, αντίθετες λέξεις και επίθετα.
- Καλλιέργεια της φαντασίας και της δημιουργικής γραφής με την επιλογή τίτλου για το παραμύθι.
- Κατανόηση και ανάλυση κειμένου μέσω ερωτήσεων και συζητήσεων για τον κεντρικό ήρωα και την πλοκή.
2. Κοινωνικές και Συναισθηματικές Δεξιότητες
- Ενσυναίσθηση μέσα από τη συζήτηση για τα συναισθήματα του «Μεγάλου Χνουδωτού» και την επίδραση της κλιματικής αλλαγής στα ζώα της Αρκτικής.
- Συνεργασία και ομαδικότητα κατά τη δημιουργία της ομαδικής κατασκευής και τη δραματοποίηση του παραμυθιού.
- Ενίσχυση της αυτοέκφρασης μέσα από θεατρικά παιχνίδια και κατασκευές.
3. Δεξιότητες Μαθηματικής Σκέψης
- Ανάπτυξη μαθηματικών δεξιοτήτων με τη δραστηριότητα αντιστοίχισης αριθμών (Εσκιμώοι στα igloo).
- Εξάσκηση στην αρίθμηση και την οπτικοποίηση ποσοτήτων μέσω του παιχνιδιού ψαρέματος.
4. Γνώσεις Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
- Κατανόηση της σημασίας του οικοσυστήματος της Αρκτικής και της βιοποικιλότητας.
- Ενημέρωση για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και την τήξη των πάγων.
- Εξοικείωση με τη ζωή και τις συνήθειες των Εσκιμώων, προάγοντας τη διαπολιτισμική κατανόηση.
5. Καλλιτεχνικές Δεξιότητες
- Ανάπτυξη δημιουργικότητας μέσα από κατασκευές, όπως οι μάσκες πολικής αρκούδας.
- Εξάσκηση στη χρήση υλικών και εργαλείων κατά τη συμμετοχή στις κατασκευαστικές δραστηριότητες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου